29 Kasım 2016 Salı

Tercüman Eldiven


      Merhaba Arkadaşlar ;
  
        Bu yazımda uzun süredir üzerinde çalıştığım tercüman eldiveni sizlere anlatmaya çalışacağım .Proje henüz bitmedi ancak on civarı kelime eklemiş bulunmaktayım . Projede flex sensör  kısmında kendi yaptığım flex sensörleri kullandım . Bu sensörlerin nasıl yapıldığını bu yazımızda detaylı olarak bulabilirsiniz . 
   
        Projeyi aldığım sensör dersi için proje ödevi olarak hazırladım . Çalışma prensibini kısaca açıklayayım isterseniz . Öncelikle iki tip sensör kullandım . Beş tane flex sensör ve buna ek olarak elin hareketlerini veya avuç içinin ne yöne baktığını algılayabilmek için bir mpu6050 modelli ivme ve gyro sensörü kullandım .Bu iki sensörden aldığım farklı değerlerin kombinasyonlarını kullanarak şart ifadeleri oluşturdum . Örneğin beş parmağın da açık olup avuç içi ise sola bakıyorsa bu  merhaba kelimesine karşılık gelir.

        Parmakların hangisinin açık olduğunu flex sensörlerin verdiği analog değerleri arduinoda işleyerek karar vermesini sağladım . Arduino elin hangi yöne baktığını ise mpu6050 den gelen verilere göre karar veriyor.Daha sonra bir sd kard modülü kullanarak sd karta daha önceden yüklediğim ses dosyalarını .wav formatında attım . Bu altı sensörün kombine hareketlerinden oluşturduğum koşul ifadelerinin içine o kuşul ifadesini hangi kelimeye atadıysam onun adını girerek onu çalmasını sağladım . Böylece parmak ve avuç içi yönüne göre oluşturduğum kombinasyonlara onlar için hazırladığım müzik dosyalarını atayarak eli getirdiğimiz şekle göre sesleri çaldırdım.

Çalışma videosu :





   Bu projenin kod bölümünü ve bağlantı şemasını biraz daha düzenlediğimde ekleyeceğim . İyi çalışmalar ...

0 yorum:

Yorum Gönder